مهمترین فواید نماز بر سلامت جسم و بدن انسان
مهمترین فواید نماز بر سلامت جسم و بدن انسان

 

اثرات نماز در درمان اضطراب و افسردگی 
بیماران افسرده ،مرحله خواب REM آنان، نسبت به افراد عادی بیشتر است یعنی زمان بیشتری را در مرحله REM به سر می برند که این باعث دیدن خواب های آشفته و پریشان می شود.این افزایش مدت خواب REM در ساعات نزدیک صبح به وقوع می پیوندد که اثرات بیدار شدن برای نماز صبح باعث می شود که فرد از ورود به مرحله REM بازداشته شود وموجب کوتاه شدن آن و درمان افسردگی گردد. (درمان های دارویی رایج ضدافسردگی سه حلقه ای از طریق کاهش مرحله REM خواب، باعث درمان می شود
اثرات نماز بر شادابی و نشاط و جلوگیری از استرس و فشار عصبی 
بیدار شدن برای نماز صبح و در ساعات سحرگاهی و انجام عبادت در این موقع، عامل افزایش هورمون کورتیزول وحالت شادی و نشاط سرمست کننده می شود که بر زندگی روزانه نماز گزار بسیار موثر است و باعث افزایش مقاومت بدن در برابر استرسها و فشارهای روحی و روانی است که این در مضامین عرفانی تحت عنوان اسرار سحر بیان شده است.
تاثیرات هورمون ملاتونین در بیداری نماز شب و سحرگاه 
بر طبق تحقیقات دکتر مدحت الشامی پزشک مصری، میزان ترشح ملاتونین در شب و سحر نیاز به هیچ دارویی ندارد به جز انجام عبادات و نیایش و دوری از گناهان که باعث آرامش روحی و روانی می شود و به تبع آن تاثیرات مثبت بر جسم و روان می گذارد. بیشترین حالت اورژانسی بیماری قلب پنج تا نه صبح است که با بیدار شدن در نماز صبح ترشح ملاتونین حداکثرشده و باعث جلوگیری از عوارض قلبی می شود.
تاثیر ملاتونین در پیشگیری و درمان سرطان های پروستات و سینه 
افزایش هورمون ملاتونین در اثر بیداری برای نماز صبح موجب مقابله با اثرات فری رادیکال ها و جلوگیری از پیری زودرس آلزایمر و پارکینسون می شود.افزایش هورمون ملاتونین در نماز شب باعث حفظ سلول های مغز و شکوفایی نیروی فکر و اندیشه و افزایش توان گلبول های سفید در مکانیسم دفاعی بدن و در برابر کلسترول و تنگی عروق می شود. افزایش هورمون ملاتونین در نماز شب و صبح باعث حفاظت سلو ل های چشم شده و از کدر شدن عدسی یا کپسول جلوگیری می کند چنان که امام صادق (ع)فرمود:نماز شب دید انسان را زیاد می کند.افزایش هورمون ملاتونین در نماز شب و صبح افزایش ترشح اندورفین ها و آنکفالین ها که عامل تنظیم خواب و ریلکسیشن بدن است را موجب می شود. گاز اوزن و تاثیرات شگرف درمانی آن از نظر علم پزشکی ثابت شده است که این گاز در زمان طلوع فجر تا طلوع خورشید از سطوح بالای آسمان به زمین می آید و اثرات مفید درمانی بر قلب و عروق، پوست، ریه و ... دارد و این مهمترین خاصیت عبادت و بیداری در بین الطلوعین است.
تاثیر نماز بر طول عمر انسان 
افزایش هورمون هائی همچون کورتیزول، ملاتونین و دوپامین در بیداری نماز شب و سحر باعث سلامتی و طول عمر می شود.

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

پرنسس محجبه
ساعت16:39---9 تير 1398
جالب بود

کاظم
ساعت0:53---8 خرداد 1398
باور نکردنیه

زهرا
ساعت14:42---9 اسفند 1397
احسنت پست زیبایی بود ولی لطفا با یه فونت بزرگتری بنویسید
پاسخ:چشم حتما


پریا
ساعت12:00---25 بهمن 1397
خدا قوت بیتا جونم واقعا نماز و بقیه واجبات دین برای سلامتی انسان خوبن

وحیده
ساعت11:18---25 بهمن 1397
بسیار زیباااااا بود ممنون

دینا
ساعت0:20---25 بهمن 1397
سلامخسته نباشید واقعا وبتون بی نهایت زیبا ست
لینکتون کردم با افتخار... که همیشه استفاده کنم...
منم دو هفته ای میشه چادری شدم و از این انتخابم خیلی راضی ام
وب شما منو ثابت قدم تر میکنه


نرگس
ساعت0:15---24 بهمن 1397
عااااالی همه می گفتن که علم فواید نماز رو ثابت کرده ولی من باورم نمیشد تا اینکه این پست بسیار بسیار زیبای شما رو خوندم ممنون بیتا جون

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 23 بهمن 1397 ] [ 11:44 بعد از ظهر ] [ بیتا ] [ ]
آخرین مطالب